SareHar-Rome

No One Is There - Sopor Æternus & the Ensemble of Shadows

存档灵魂:

No-one Is There
那儿空无一人


【歌词】


Now and then I'm scared
when I seem to forget
how sounds become words or even sentences
有时我感到莫名恐惧
当我几乎就要忘记
如何开口说话或表达。

No, I don't speak anymore
and what could I say
since no-one is there
there is nothing to say
不,我不想再说话
又有什么可说的呢?
既然那儿空无一人,
又没有什么话要说。

So, I prefer to lie in darkest silence alone
listening to the lack of light, or sound
or someone to talk to
for something to share
but there is no hope and no-one is there
所以,我情愿躺倒在最黑暗中沉默孤独
倾听光的消逝,声音的消散
或者幻想同某人交流
分享内心感受
但那儿毫无希望,那儿空无一人。

No, no, no – not one living soul
and there is nothing left to say
in darkness I lie all alone by myself
sleeping most of the time to endure the pain
不不不,没有一个活着的灵魂
那儿没有什么要说的话
黑暗中我孤独一人的躺下
睡眠最多不过是麻痹痛苦。

I am not breathing a word
I haven't spoken for weeks
and yet the mistress inside me
is (secretly) straining her ears
我说不出只字片语
近几周我沉默无声
然而我体内的怪物
正悄悄竖起了耳朵。

But there is no-one
and it seems to me at times that
with every passing hour
another word is leaving my mind
但那儿空无一人
同时在我看来
每一个小时流逝
又一个词语就从我脑海消逝。

I am the mistress of loneliness
my court is deserted but I do not care
The presence of people is ugly and cold
and something I can neither watch nor bear
我是孤独的情人
我的庭院破碎荒芜,我也无心照看
活人既丑恶又冷酷
有些我既不忍目睹,又不想去忍受。

So, I prefer to lie in
darkness silence alone
listening to the lack of light, or sound
or someone to talk to
for something to share
but there is no hope
and No-one is there
所以,我更喜欢躺倒在
黑暗中沉默孤独
倾听光的消逝,声音的消散
或者幻想同某人交谈
分享心里的话
但那儿根本毫无希望,
那儿空无一人。

No, I don't speak anymore
and what should I say
since No-one is there
and there is nothing to say
不,我不想再说话
又有什么可说的呢?
既然那儿空无一人,
又没有什么要说的。

All is oppressive
alles ist schwer
there is no-one
and NO-ONE IS THERE
一切难以忍受
一切沉重不堪
那儿空无一人
终究空无一人。


评论

热度(4)